img09

Schrijf HIER in voor onze tips & advies

Lees meer

Goed slapen overkomt je niet, je hebt er zelf invloed op tip 4

16/05/2019

Uit onderzoekt blijkt dat beweging op regelmatige basis een positieve invloed heeft op onze nachtrust.

Wat zijn de voordelen bij regelmatige  beweging:

  • Betere lichamelijke gezondheid: door te bewegen  worden  het hart, de longen en de spieren sterker.
    Een betere conditie is goed voor de ademhaling, welke weer van belang is om goed te slapen.
  • Mentaal welzijn: bewegen maakt dat we lekkerder in ons vel zitten en beter met stress kunnen omgaan. Daardoor kunnen we ook beter slapen.
  • Beweging in de ochtend brengt je biologische klok op gang, waardoor je je overdag energieker voelt.

Tip :

Ga overdag regelmatig bewegen, het liefst minimaal vijf keer per week minstens een half uur. Dit kunnen verschillende vormen van beweging zijn, zoals sporten, tuinieren of wandelen. Van belang is dat je een stijging van je hartslag en ademhaling waarneemt.

Beweeg de laatste drie uur voordat je gaat slapen niet te intensief, omdat dit het lichaam in een actieve toestand brengt. Lichte vormen van lichaamsbeweging zoals wandelen zijn wel toegestaan.

Heb je nood aan ondersteuning bij slaapproblemen?  via de App van Enjoytoday krijg je 
slaapoefeningen die je verderhelpen om  een goede nachtrust  te verkrijgen
.