img09

Schrijf HIER in voor onze tips & advies

Lees meer

Goed slapen overkomt je niet, je hebt er zelf invloed op.Tip 2

21/03/2019

 

Goed slapen overkomt je niet, je hebt er zelf invloed op.
Tip 2

De komende maanden vertellen we je wat je allemaal kan doen om  van een lange en vooral ongestoorde slaap te genieten.
Want er is een  relatie tussen slapen, voeding ,beweging, stress, je immuunsysteem & je hersenen.

“Tip goede slaapomgeving” vorige maand hadden we het over de slaapomgeving in de kamer zelf nu gaan
we nog wat dieper in de kamer. 

Creëer een goede slaapomgeving in je bed:

  • Zorg voor een bed dat groot genoeg is. Je zal frequent wakker worden als je in een te klein bed slaapt.
  • Zorg voor een goede matras. Is ze niet te oud of versleten? Ook een te harde of een te zachte matras maken het moeilijk om in de juiste slaaphouding te liggen.
  • Zorg voor een goed kussen. Het kussen moet het hoofd en de nek voldoende ondersteunen. Een te dik, te dun, te hard of te zacht kussen kunnen pijnklachten veroorzaken.
  • Zorg voor een goed deken dat het lichaam op de juiste temperatuur houdt. Kies het liefst een deken dat bij het seizoen past, dus een dik deken voor in de wintermaanden en een dun deken voor als het warmer wordt.
  • Draag geen knellende nachtkleding.

    Volgende maand geven we tips over ontspannende bezigheden voor het slapengaan.

    Wist je dat we in onze B&B Enjoytoday ook veel belang hechten aan slaapcomfort en een gezonde nachtrust? lees meer