img09

Schrijf HIER in voor onze tips & advies

Lees meer

Goed slapen overkomt je niet, je hebt er zelf invloed op Tip 1

21/02/2019

 

De komende maanden vertellen we je wat je allemaal kan doen om  van een lange en vooral ongestoorde slaap te genieten.
Want er is een  relatie tussen slapen, voeding ,beweging, stress, je immuunsysteem & je hersenen.

“Tip goede slaapomgeving”

Creëer een goede slaapomgeving in je slaapkamer :

  • Zorg voor stilte in je kamer. Als je gehinderd wordt door geluiden van buitenaf, kunnen oordopjes helpen.
  • Zorg voor duisternis. Een nachtlampje is geen probleem, maar felle lichten brengen de biologische klok in de war. Staat er een straatlantaarn vlakbij je slaapkamerraam? Verduister de kamer dan door lichtwerende gordijnen op te hangen. Let ook op voor het licht van een digitale wekker. Als dit in je ogen schijnt (bij zijslapers) dan kan dit je onbewust wakker maken.
    Al gehoord van een wake-up light ?Dit is een wekker die je langzaam wakker maakt, een aanrader om heerlijk ontspannen wakker te worden. 
  • Zorg voor voldoende ventilatie.
  • Zorg voor een goede temperatuur. Een te warme slaapkamer werkt het slapen tegen, evenals een slaapkamer waar het te koud is. Bij voorkeur moet de temperatuur iets aan de frisse kant zijn (+/- 18 graden).
  • Zorg voor een rustig interieur. Felle kleuren en sterke geuren kunnen je uit je slaap houden.
  • Gebruik de slaapkamer enkel om in te slapen. Het is niet verstandig om de slaapkamer ook als een soort werkkamer te gebruiken. Ook hoort een televisie niet tussen het slaapkamermeubilair te staan.

Volgende maand gaan we nog wat dieper in de slaapkamer en geven we een tip weg over een goede slaapomgeving in je bed.

Wist je dat we in onze B&B Enjoytoday ook veel belang hechten aan slaapcomfort en een gezonde nachtrust? lees meer